Loading...

Huurdersvereniging Lemsterland

Welkom op de website van de Huurdersvereniging Lemsterland. De huurdersvereniging is uw belangenbehartiger bij Dynhus.

Wij willen u graag op de hoogte houden van onze activiteiten en dat gaan we (deels) doen via deze website. We proberen daarmee duidelijk te maken wat een Huurdersvereniging allemaal doet. Wij worden als Huurdersvereniging betrokken bij renovaties, nieuwbouw, wijkschouwen, huurverhoging, leefbaarheid enz.

Op deze website kunt u vinden: een agenda, nieuwsbrief, bestuurssamenstelling, links naar nuttige en interessante sites, contactmogelijkheden en een rubriek “Wist u dat…”?

Bij betalings problemen van de huur door het Coronavirus kunt u eens kijken op de volgende links:

Op onze website vindt u informatie over de volgende onderwerpen:

Activiteiten

Hier vindt u een overzicht van onze bestuursleden van onze Huurdersvereniging

Nieuws

Wij plaatsen regelmatig berichten die voor u als huurder van belang kunnen zijn

Bestuur

Hier vindt u een overzicht van onze bestuursleden van onze Huurdersvereniging

Nuttige links

Hier vindt u links naar websites met nuttige informatie over huren en de Rijksoverheid

Wist u dat…

Wist u dat wij ons sterk maken voor u als huurder bij Dynhus?

Contact

Heeft u vragen, suggesties of opmerkingen? Laat het ons weten. Wij helpen u graag verder!

Agenda

Ledenvergadering:  25 april 2023 om 20 uur in het Dienstencentrum

Wat wij voor u kunnen doen

De huurdersvereniging Lemsterland komt op voor de belangen van de huidige en toekomstige huurders van Dynhus in Lemmer. Daarom overleggen we regelmatig met Dynhus, diverse huurdersverenigingen en met de gemeente “Fryske Marren”. De huurdersvereniging treedt op als belanghebber voor haar leden. Het behartigen van de belangen van de huurder.

Bijvoorbeeld: Een lid van de huurdersvereniging heeft een probleem inzake zijn/haar woning.

Dit meldt hij of zij eerst bij de corporatie (verhuurder). Wordt dit probleem volgens uw mening niet goed opgelost, dan meldt hij of zij dit vervolgens bij de huurdervereniging. Het kan gaan over de hoogte van de huur, de jaarlijkse huurverhoging, de afrekening van servicekosten, oplossen van een klacht aan de woning. De huurdersvereniging neemt vervolgens contact op met de verhuurder en probeert tot een oplossing te komen.